T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi

Birimlerimiz

May

 

Kimya Alanı olarak öğrencilerimizde:

 

 

 

-Kimya biliminin ve bilimsel bilginin gelişim süreci ve doğasını anlayıp irdelenmesini sağlamak

 

-Kimyasal teknolojilerin çevre ve insan üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini fark edebilen bilinçli bireyler olmasını sağlamak

 

-Hayatı anlama ve hayatın devamlılığı konusunda kimya biliminin rolünü kavrayabilmesini sağlamak

 

-Kendi ve başkalarının görüşlerine saygılı, kimyanın çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle değerlendirebilmesini sağlamak

 

-Gözlem ve deney yapma, veri toplama, problem çözme ve elde ettiği sonuçları raporlandırıp sunabilmesini sağlama

 

-Elde edilen bilgi, beceri ve yetenekleri kullanarak insanlığın faydasına olacak yeni fikirler üretme ve özgün çalışmalar yapmasını sağlamak.

 

Amaçlanmıştır 

 

 

 

May

 

TÜRKÇE BİRİMİ

 

 

 

Türkçe biriminin hedefi öğrencilere ana diline karşı farkındalık kazandırmak ve öğrencilerin dil becerilerini ileri taşımaktır. Bu amaçla anlama becerilerinden okuma ve dinleme/izleme; anlatma becerilerinden yazma, konuşma becerilerine ve sahne sanatlarına yönelik onların yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini öne çıkaran etkinliklere yer verilmektedir.  Bu alanlar üzerinde bireysel çalışmalar ya da grup çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca disiplinler arası etkinliklere de yer verilmektedir.   

 

Öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve farklılıkları öne çıkarmak amacıyla ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik, inisiyatif alma ve girişimcilik, kültürel farkındalık ve ifade başlıkları altında yetkinlik alanı belirlenmiştir. Bu alanlar üzerinde bireysel çalışmalar ya da grup çalışmaları yapılmaktadır.

 

 

 

Öğrenciler Türkçe birimine Uyum Programında, Destek Eğitim Programında, Bireysel Yetenekleri Farkettirici Programda, Özel Yetenekleri Geliştirici Programda ve Proje Üretimi ve Hazırlama Programında devam edebilmektedir.

 

 

 

Ayrıca Türkçe biriminde Yaratıcı Yazma, Diksiyon, Kısa Film, Çizgi Roman, Sözel Akıl Oyunları gibi atölyeler de açılmakta ilgisi olan öğrencilerle atölye çalışmaları yapılmaktadır.

May

 

Türk Dili ve Edebiyatı Birimi (Dil Sanatları)

 

Amaç: Öğrencilere görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını incelediklerini, yaşadıklarını, tasarladıklarını, duygularını ve düşüncelerini söz ya da yazıyla amaca uygun olarak anlatma yetisi, becerisi ve alışkanlığı kazandırmak, Türkçeyi sevdirip Türkçenin güzellikleri ve inceliklerini kavratmak, öğrencilere okuma yazma, gözleme, inceleme zevk ve alışkanlığını kazandırabilmek, Türk ve dünya edebiyatlarını tanıtmak, öğrencilerin; doğayı, çevreyi, yaşamayı seven, sorumlu özverili, onurlu erdemli ve çalışkan bireyler olmalarını sağlamak,   dünya ve yurt gündeminin takip edilmesini sağlamaktır.

 

Uyum Dönemi: Yapılan etkinliklerle öğrencinin hazır bulunuşluğunu gözlemlemek, öğrencinin gelişimi hakkında bilgi toplamak hedeflenmektedir.

 

Bireysel Yetenekleri Fark Ettirici Program: Türk Dili ve Edebiyatı alanının tanıtıldığı dönemdir. Bu dönemde edebiyatın yaşamımızdaki yeri, kişinin kendini yazıyla ifade ederken hangi yazın türlerinden yararlanabileceği anlatılır ve türler tanıtılır. Edebiyat dönemleri anlatılarak, toplumsal ve bireysel gelişmelerin edebiyat üzerine etkisi anlatılır.

 

Edebiyat alanıyla farklı disiplinlerin çalışmaları incelenir ve farklı disiplinlerle çalışmanın önemi ve gerekliliği üzerinde durulur.

 

Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilgileri, yazma yetenekleri ve okuma becerileri gözlemlenir ve öğrencilerden uyun görülenler ÖYG programına önerilir.

 

Özel Yetenekleri Geliştirme Programı: Türk Dili ve Edebiyatı alanına önerilmiş ve bu alanda çalışmak isteyen öğrencelere alanın çalışma prensipleri verilir. Temel konularda detaylı çalışmalar yapılarak problem ortaya koyma ve bunlara çözüm üretme çalışmaları yapılır.

 

Proje Dönemi: Bu dönemde, proje hazırlama ve geliştirme beceriyle ilgili ön çalışmalar yapılır. Farklı örnek projeler incelenir. Öğrencilerin üzerinde çalışmak istedikleri konular belirlenir bununla ilgili gerekli araştırma ve çalışmalar yapılır ve proje hazırlama ölçütlerine uygun olarak projeler yazılır.

 

 

 

May

 

TEKNOLOJİ TASARIM

 

     Teknoloji, teorik bilgi ile yaşam problemleri arasında köprü kurar.

 

     Teknoloji Tasarım, insan ihtiyaçlarını farklı açılardan ele alan, sanat ve bilimin bir araya getiren bir derstir. Farklılıkları bulma, hayal kurma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, akıl yürütme gibi üst düzey zihinsel süreçlerin önemli bir yeri vardır. Teknoloji Tasarım ilişkisinin geliştirilmesi bireyin yaratıcılık düzeyinin geliştirilmesi ile mümkündür. Yaratıcılığın gelişebilmesi için dış uyarılara açık olmakla birlikte duygu istek hayal gücü ve iç tepkilerin de farkında olması gerektirir.

 

     Teknoloji Tasarım dersi; öğrencilerimizin merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, gözlem ve araştırma yapmaya hevesli bir kişiliğe sahip olmaları, çevresindeki olay ve mekânlar arasındaki ilişkiyi kendine has bir bakış açısıyla değerlendirmeleri, karşılaştıkları güçlükleri yenmek için özgün çözümler üretmeleri, öz güvenini, hayal gücünü ve estetik duygularını geliştirmeleri ,kendisi ve çevresi ile barışık, rekabete ve yeni yaşantılar edinmeye açık olmaları, bağımsız olarak düşünebilme alışkanlığı edinmeleri, özgün tasarımlar ortaya çıkarmaları, aldığı kararları değerlendirmeleri ve sorumluluklarını taşımaları, gelecek ile ilgili kurgular yapmaları, teknolojik gelişmeler karşısında kendilerini yenilemeleri, duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmeleri amaçlanmaktadır.

 

 

 

 

 

May

 

TARİH BİRİMİ

 

     Yasemin Karaya Bilim ve Sanat Merkezi Tarih Biriminde, öğrencilerimizi; tarih kavramları ve araştırma yöntemleri ile tanıştırırken çağdaş dünyayı tarihsel bakış açısıyla değerlendirebilecekleri donanıma sahip olmalarını amaçlarız. Çalışmalarımızın odağını; Türkiye Cumhuriyeti ve Osmanlı Tarihinin sosyal, ekonomik, politik, kültürel boyutları oluşturur. Çalışmalarımız Asya ve Avrupa'da yaşananların dünya tarihindeki yeri, dönem olaylarının karşılaştırılması ve disiplinler arası yaklaşımlar çerçevesinde yoğunlaşır.

 

     Programımız ÖYGP ve Proje Üretimi Dönemi öğrencilerimize esnek ve çok yönlü bir program sunmaktadır. Öğrenciler bölümün çekirdek programını oluşturan bir dizi temel bilgiyi ön öğrenmelerle tamamlar ve öğrendiklerini kendi ilgi alanlarına giren çok sayıda araştırma projesi ile şekillendirir. Tarih ve sosyal bilimlere giriş, tarihsel çalışmanın yöntem ve kuramları, çağdaş dünyanın oluşumunu ele alan kapsamlı bir dünya tarihi, eski çağlardan modern döneme kadar Akdeniz, İslam ve Batı Avrupa uygarlıkları, orta çağdan modern döneme kadar Anadolu ve Balkanların toplumsal, ekonomik, politik ve kültürel tarihi ve görsel ve maddi kültüre yaklaşımlar konularında dersler ile Türkiye Cumhuriyeti ve Atatürkçülük çekirdek programı oluşturur.

 

     Birimimizde öğrencilere Asya, İslam, Akdeniz, Bizans, Orta Doğu, Orta çağ Anadolusu, Osmanlı, Modern Türkiye, Avrupa Tarihi ve Amerika Tarihi'nin farklı yönlerini kapsayan çok sayıda performans projeleri çalışılır. Arkeoloji, Sanat ve Mimarlık Tarihi, Sözlü Tarih dersleri, bu tarihi ve coğrafi alanların görsel, maddi ve sözel kültürü ile tanışılma ve bu alanlara tarihsel perspektifte yaklaşımlar sunmaktadır. Özellikle Yerel Tarih ve Müze Eğitimleri programımızda yerini bulur.

 

 

 

May

 

Rehberlik hizmetleri

 

 

 

Türk Millî Eğitiminin genel amaçları çerçevesinde eğitimde rehberlik hizmetleri; kendini tanıyan, kendisine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir birey olarak yaşamlarını sürdürerek kendini gerçekleştirmelerini amaçlar.(MEB Reh. Hizm. Yönetmeliği,2. Bölüm, Mad. 4 – 1)

 

Rehberlik hizmetleri, öğrencilerin kendilerini daha iyi tanıması, özelliklerinin farkında olması, çevresindeki fırsat ve olanakları değerlendirmesi, potansiyellerini geliştirebilmesi, kendi için gerçekçi ve doğru kararlar alabilmesi, karşılaştığı engel ve sorunlarla baş edebilmesi amaçlarını gerçekleştirmeye çalışır.

 

-Bireyin kendine ve başkalarına ait duyguları tanıyarak yönetebilmesi,

 

-İlgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda hedefler belirlemesi,

 

-Kendini gerçekleştiren, bilişsel, sosyal ve duygusal açıdan sağlıklı birer birey olması,

 

-İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmesi için hizmet vermektedir.

 

-Öğrencilerimizin sorumluluk sahibi, özgüveni yüksek, yaratıcı, özgür düşünebilen, bilgiyi kullanabilen, yeni koşullara ve değişimlere ayak uydurabilen ve sorunlar karşısında çözüm üretebilen bireyler olarak yetişebilmeleri için öğrenci ve velilerimizi de içine alan bir yaklaşım ile çalışmalarımız yapılandırılır.

 

May

 

MÜZİK BİRİMİ

 

     Müzik, bireyin ve toplumun dinamiklerini, kültürel, sanatsal ve diğer tüm rolleri ile spritüel ve sosyo-kültürel bir fenomendir.

 

     Müziğin tarihi sürecinde, müziğin tüm öğeleri ile toplumların yapısı senkronize bir seyir halindedir. Bu öğeler sürecin seyrinde bizlere o toplumların kültürel kodlarıyla, kimlikleriyle seslenirler.

 

     Binlerce yıl önce antik Yunan'da Platon'un ortaya koyduğu toplumsal etkinlik anlayışı halen etkisini ve aynı anlayışı sürdürmektedir. Platon'a göre müzik, insanın ve toplumun eğitiminde en etkili araç idi. İnsanın karakter oluşumundan ruhunu terbiyeye kadar gücü tartışılmazdı. Müziğin aynı zamanda bireyleri ve toplumları kucaklayan gizemli bir gücü vardır.

 

     Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi'ne devam eden öğrencilerimizin bu gücü kendi kültürel kodlarına uygun olarak evrensel değerlerden ve yapısından uzaklaşmadan en etkin biçimde yapılandırmaları, kendine has özgün çalışmaları ile ortaya ürün koyabilmeleri amaçlanmıştır.

 

     Ülkemizde BİLSEM öğrenci tanılama sistemi iki aşamalı yapılmaktadır. Müzik alanı tanılama sisteminde tablet üzerinden yapılan ilk aşamada MEB'in belirlediği baraj puanı alan öğrenciler ikinci aşamada Müzik Alanı Yetenek Sınavına alınır. Bu aşamada da başarı sağlayan öğrenciler BİLSEM'e kayıt hakkı kazanmış olur.

 

     Yasemin Karakaya BİLSEM'de öğrenciler müzik alanında Özel Yetenekleri Geliştirici Program (ÖYGP) ile Bakanlığımızın belirlediği süre zarfınca (4 yıl) müziğin temel bilgilerini, ögelerini ve farklı fraksiyonlarını tanır, öğrenir. Her yıl için belirlenen eğitimler farklılık gösterse de aslında hepsinin temelinde ÖYG Programından sonra devam edecekleri 'Proje Üretimi ve Yönetimi Programı'na hazırlık niteliği taşır.

 

     Proje Üretimi ve Yönetimi Programına geçen öğrencilerimiz ÖYG Programından farklı olarak artık öğrendiklerini ürüne dönüştürme sürecine girerler. Bu süreçte öğrencilerimiz disiplinler arası modüler yapıda çalışabilecekleri gibi müzik alanında özgün ve yaratıcı ürünler de sergileyebilirler.

 

     Kurumumuz, Hacettepe Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi rektörlükleriyle yapılan protokoller ile öğrencilerimizin bilimsel ve sanatsal kapasitelerini geliştirmeye yönelik eğitim iş birliği ile faaliyetlerini devam ettirmektedir. 2011 yılından bu yana Gazi Üniversitesi Rektörlüğü ile aralıksız her yıl devam eden protokol kapsamında derslik, öğretim elemanı desteği, kütüphane ve diğer eğitim faaliyetlerine yönelik tüm ihtiyaçlarımız karşılanmaktadır. Öğrencilerimiz üniversite ikliminde bulunup, kampüs havasını da soluyarak eğitim faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bölümde eğitim alan üniversiteli ağabey ve ablalarından da feyz alan öğrencilerimiz müziğin her türlü renklerini gözlemleyerek, yaparak ve deneyimleyerek öğrenirler. Müziğin sanatsal yönünün yanı sıra bilimsel yönüyle de bu iklimde tanışan öğrencilerimiz, araştırma teknik ve yöntemleri ile bilimsel çalışma metodolojisini öğrenme fırsatı yakalamaktadırlar.   

 

 

 

 

 

May

Matematik birimi kendi içinde ilköğretim ve lise matematik olmak üzere iki bölüme ayrılır. İlköğretim matematik bölümünde, yoğunlukla Destek ve BYF programlarında, matematiğin somutlaştırılması ve günlük hayattaki basit matematiğin keşfine yönelik çalışmalar yapılır. Lise matematik bölümünde daha soyut ve ileri düzeyde matematik çalışmaları yapılır. Genellikle bir projeye dönüşen bu çalışmalarla çeşitli yarışmalara başvurular yapılır.

May

 

GÖRSEL SANATLAR BİRİMİ

 

     BİLSEM öğrenci tanılama sistemi iki aşamalıdır. İlk aşama tablet uygulamasını geçen öğrenciler daha sonra belirlenen tarihte yapılan Uygulamalı Resim tanılama sınavına girerler. Bu aşama sonunda başarı sağlayanlar BİLSEM de ilk okul 2. Sınıftan lise son sınıfa kadar Görsel Sanatlar öğrencisi olmaya hak kazanmış olurlar.

 

     Görsel sanatlar, göze hitap eden ürünler çıkaran sanatlardır. Seramik, resim, heykel, tasarım, fotoğrafçılık, çini ve mimarlık bu sanatlara örnek olarak verilebilir.

 

     Görsel sanatlar eğitiminin konusu; algılama, düşünme ve bedensel eylemlerin de katıldığı, süreç içerisinde kendini ifade etme şeklidir. Öğrenciler bireysel yeteneklerini, estetik ve eleştirel yönlerini keşfederek, orijinal çözümler bulurlar. Sanata farklı bir gözle bakarak, kültürler arası farkındalığa duyarlı, özgüven duyguları gelişmiş bireyler olarak yetişirler.

 

     Görsel Sanatlar derslerinde; desen bilgisi ve görsel algılama, resimde şekil ve yüzey, kompozisyon, renk, resim teknikleri verilir.
Bu çalışmalar sırasında öğrenciler her yaş seviyesine uygun olarak eser incelemesi yapıp, sanatçıları tanırlar.

 

Görsel Sanatlar eğitimi almış bir öğrenci, mezun olurken;
• Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirmiştir.
• Estetik duygusunun gelişmesiyle, sanat ve tasarımla ilgili olarak bilinçli estetik yargılar üretebilir.
• Sanatsal yaratma hazzını duyar, sanatçıyı takdir eder.
• Görsel sanatlarda kullanılan yöntem ve teknikleri bilir ve kullanır.
• Müzeleri, sanat galeri ve akademilerini gezmiştir.
• Röprodüksiyon çalışması yaparak, sanat akımlarıyla birlikte Türk ve dünya sanatçılarını incelemiştir.

 

May

 

FİZİK BİRİMİ

 

 

 

 

 

Fizik bilimi evrendeki düzen, olaylar ve doğanın işleyişinin anlaşılmasına yardımcı olur. Fizikteki gelişmelerle evrenin ve buna bağlı olarak teknolojinin anlaşılmasına katkı sağlar. Fizik biriminde özel yetenekli öğrencilerin var olan deneyimleri dikkate alınarak hayata etkin katılımları, doğru karar vermeleri konusunda sorun çözmelerini destekleyici ve geliştirici bir yaklaşım izlenerek öğrencilerin fen alanlarında üst düzey beceriye sahip olmaları amaçlanır. Ayrıca özgün ürün, proje ve üretimlerin gerçekleşmesi için öğrencilerin yeteneklerine uygun proje tabanlı, zenginleştirilmiş, farklılaştırılmış eğitim programı uygulanır ve eğitim etkinlikleri düzenlenir. Özel yetenekleri geliştirmeye yönelik programlar disiplinler arası yaklaşımlar dikkate alınarak  derinlemesine ve ileri düzeyde bilgi, beceri davranış kazandırma amacıyla hazırlanıp yürütülür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

May

 

FEN BİLİMLERİ BİRİMİ

 

     Fen Bilimleri, doğaya ve doğal olgulara deneysel yöntemlerle mantıksal ve sistematik açıklamalar getiren teoriler, ilke ve kavramlar oluşturma süreci olarak tanımlanabilir. Bu süreçte fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar kazandırılırken bilimsel süreç becerileri ve yaşam becerilerini geliştirmek amacıyla öğrencilere gerekli ortamların sunulması önem taşımaktadır.

 

     Fen bilimleri konuları Destek Eğitim Programı ve Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı kapsamında yer almaktadır.

 

     Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezimizde Fen Bilimleri Birimi olarak öğrencilerimizin bilimsel süreç becerileri ile birlikte analitik düşünme, karar verme, yaratıcı düşünme, girişimcilik, iletişim, takım çalışması gibi yaşam becerilerini desteklemeyi ve geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Etkinliklerimizde, günlük hayatta karşılaşılan durumlardan hareketle eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi ön planda tutulmaktadır. Yaparak-yaşayarak öğrenme yaklaşımı ile araştırma, sorgulama, disiplinler arası bakış açısı kazandırma ve özgün ürün geliştirme hedefli faaliyetler gerçekleştirmekteyiz. Öğrencilerimizin proje tabanlı tasarımlar oluşturabilme ve strateji geliştirebilme yeteneklerini desteklemeye yönelik ortamları, bireysel farklılıkları dikkate alarak hazırlamaktayız.

 

 

 

May

 

FELSEFE BİRİMİ

 

     Felsefe derslerinde yapılan etkinliklerle öğrencilerimizin özgün fikirler üretebilen, ürettikleri fikirleri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen, tartışan, sorgulayan, hayal kurabilen, sanata ilgi duyan bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir. Ayrıca, kendini tanıyan, bireysel ve toplumsal farklılıkların bilincinde olan ve bu farklılıklara saygı duyan, okuyan-sorgulayan, araştıran, çevresine ve topluma duyarlı olan, öncelikle kendilerini ve farklı görüşleri sorgulayabilen ve yeni fikirler geliştiren bireyler olmalarını amaçlanır.

 

May

 

COĞRAFYA BİRİMİ

 

     Amacımız; öğrencilerimize farklı bir coğrafi bakış kazandırarak, gözlemleyen, sorgulayan ve çözüm üreten birey olmalarını sağlamaktır. Bakmakla görmenin aynı şey olmadığını, çevremize sadece baktığımızı ama ondan her açıdan yararlandığımız halde görmediğimizi kavratmak, doğanın devamlılığı için görev ve sorumluluklarımız konusunda bilinçlendirmektir. Çevre okuryazarlığı kazandırma çalışmaları ile yeryüzünde yaşamı mümkün kılan doğal döngüleri ve ekosistemi anlama becerisi kazandırılmaya çalışılmaktadır.

 

     Uyum Dönemi

 

     Yapılan etkinliklerle öğrencilerin kişisel, sosyal ve psikolojik gelişimleri hakkında bilgi toplamayı amaçlayan etkinlikler yapılmaktadır.

 

     Destek Eğitimi Dönemi

 

     Bu süreçte coğrafya bilimi daha çok ekoloji ekseninde verilmektedir. Öğrencilerle, bireysel ya da grup hâlinde küçük çalışmalar yapılmaktadır.

 

     İletişim becerileri, grupla çalışma teknikleri, öğrenme becerileri, problem çözme teknikleri, bilimsel araştırma teknikleri, girişimcilik, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve sorgulamayla ilgili öğrencilerin ilgisi ölçüsünde coğrafi bir konu verilerek tema/atölye temelli etkinlikler uygulanmaktadır.

 

     Bireysel Yetenekleri Fark Ettirici Dönem

 

     Bu dönemde coğrafya bilimi tanıtılarak, seçilmiş bazı konular verilmektedir. Dünya'da coğrafya bilimi eğitimini inceler. Türkiye'nin gelişmesinde Coğrafya biliminin nasıl rol oynaması gerektiği tartışılır.

 

     Coğrafya eğitiminde karşılaşılan problemleri görür ve bunları değerlendirir. Disiplinler arası çalışmalar incelenir.

 

     Bu arada öğrencilerin alana olan ilgi ve yeteneği gözlenmekte buna göre alanda çalışmak üzere önerilmektedir.  Proje çalışmaları için ön çalışmalar yapılmaktadır.

 

     Özel Yetenekleri Geliştirici Dönem

 

     Coğrafya alanında çalışma isteğinde olan ve rehberlik birimi tarafından yönlendirilen öğrencilere coğrafya biliminin temel çalışma prensipleri verilir. Bazı temel konular üzerinde derinlemesine durularak özellikle problemi fark etme ve çözüm üretme çalışmaları gerçekleştirilir.

 

     Proje basamakları verilerek proje çalışmaları yapılır. İlgili kurum ve kuruluşlarla birlikte çalışmalar yapılır.

 

     Proje Dönemi

 

     Proje hazırlama ve geliştirme konularında bilgi ve beceri kazandırmak üzere gerekli ön öğrenmeler sağlanır ve proje örnekleri incelenir. Öğrencilerin seçtiği konu üzerinde derinlemesine proje çalışmaları gerçekleştirilir. Coğrafya bilimi başta olmak üzere disiplinler arası konular tercih edilir. İlgili kurum ve kuruluşlarla birlikte çalışmalar yapılır.

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

May

 

BİYOLOJİ BİRİMİ

 

BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRİCİ PROGRAMI

 

 

 

     Öğrencilerin bireysel yeteneklerini fark edebilmeleri amacıyla yaratıcılıklarını ve bireysel farklılıklarını öne çıkaran; Bilimin Doğası, Bilimsel Süreç, Biyolojiye Giriş, Canlıların Temel Bileşenleri, Canlılığın Temel Birimi Hücre, Canlıları Tanıyalım, Canlılardaki Sistemler, Ekoloji, Genetik, Modern Biyoloji Çalışmaları ilgili Biyoloji etkinlikleri yapılmaktadır. Etkinlikler uygulama ağırlıklı olarak yapılır. Grup çalışmaları ön plandadır. Öğrenciler mikroskopla çalışma, preparat hazırlama, kesit alma, powerpoint ve poster sunusu hazırlama ve sunma, Biyolojik kavramlar ve konuları ile ilgili oyun tasarlama ve oynama gibi etkinlikleri heyecan ve zevkle yerine getirmektedir.

 

 

 

ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRİCİ PROGRAMDA

 

 

 

     Öğrencilerin biyoloji alanında derinlemesine ve ileri düzeyde bilgi, beceri ve davranış kazanmaları, bireysel ilgi ve yeteneklerinin farkında olmalarını, kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlayacak eğitimler verilmektedir. Merkezde yürütülen programa ek olarak diğer kurum, kuruluş ve üniversitelerle iş birliğine gidilmektedir.

 

Bu programın amacı;

 

   *Biyolojinin günlük yaşamdaki uygulama alanları arasında ilişki kurmak. Biyolojiye ilişkin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olmak ve tüm bunları doğal dünyayı daha iyi anlayıp kullanabilmektir.

 

   *Biyolojiye ait anahtar kavramlar etrafında yapılanmış anlamlı bir bilişsel yapıya sahip olmak.

 

   *Geçmiş, bugün ve gelecekle ilgili olarak bilim-teknoloji-toplum-çevre arasındaki etkileşimi analiz etmektir.

 

     Bu bağlamda İnorganik Bileşikler, Makro ve Mikro Elementler, Hücresel Yapılar, Hücre döngüsü, DNA-RNA ve özellikleri, Kalıtım, Canlıların Sınıflandırılması, Ekoloji, Fizyoloji, Biyokimya, Biyofizik konuları ile ilgili daha çok uygulamaya dayalı etkinliklere yer verilmekte ve hayvan fizyolojisi ile ilgili diseksiyon çalışmaları yapılmaktadır.

 

PROJE ÜRETİMİ VE HAZIRLAMA PROGRAMI

 

Yöntem olarak öğrencilere bilgi aktarılmasından çok, kendi seçecekleri projeler doğrultusunda çalışmaları, geliştirdikleri çözüm uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınmaktadır. Proje konularının belirlenmesi, seçilmesi ve sonuçlarının değerlendirilip geliştirilmesinde çevredeki iş yeri, yerel yönetimler, gönüllü kurum ve kuruluşlar ve üniversitelerden yararlanılmaktadır. Projeler ilgili kurum ve kuruluşlarda geliştirilebileceği gibi, gerektiğinde uzman kişilerden de destek sağlanmaktadır. Projelerin konusu ve seçiminde herhangi bir sınırlama yapılmamaktadır. Her türlü üretim, hizmet, bilimsel çalışma etkinlikleri projelendirilmektedir.

 

     Öğrenciler seçtikleri Biyoloji alanı ile ilgili konularda proje hazırlamakta ve ikinci dönemin sonunda arkadaşlarına sunmaktadır. Proje yazım kılavuzuna göre hazırlanan projelerini danışmanları aracılığıyla idareye teslim etmektedirler. TÜBİTAK ve diğer kurumların açtığı yarışmalara katılmaktadırlar. Üniversitelerin Biyoloji Bölümlerine ve Biyoloji müzelerine geziler düzenlenmektedir.